/ outfits /

SVAREN

Postat av: Emelie

Jag är ny läsare och tittar in här ibland! Vart glad att du körde på en frågestund.. :-D Vart bo ni? Vart kommer ni ifrån? Var er graviditet planerad? Hur lång tid tog det att få ett plus? Hur och när träffades ni, du och din kille? Hur många barn vill ni ha? Har ni några namnförslag att bjuda på? (är själv ute i den svängen) Vad vill du jobba med i framtiden eller Vill du vara hemmafru? Vill ni skaffa hus? hur tror du att ditt liv ser ut om 5 år? Vill du plugga på universitet och skaffa utbildning sedan? Vilka länder har du besökt? Bästa resp. Sämsta semesterorten. Lyxiga kläder eller budget, vad föredrar du? Hur mycket pengar lägger du på shopping varje månad ca?



Hej Emelie:)

Vi bor i en stad som heter Groningen & ligger i norra Holland. Jag kommer ifrån Skellefteå & Petter kommer från en by (Ljusvattnet) ca: 3,5 mil utanför Skellefteå. Ja vi vet inte vart jag kommer föda ännu, antingen i Sverige eller i Holland. Eftersom Petters kontrakt går ut i sommar så vet vi  inte om vi kommer att stanna eller flytta vidare, så det blir spännande & se. Vi träffades under gymnasiet. Petter såg mig i ett dansframträdande (jag gick estetiskdans). Efter det fick jag ett mess, blev en massa messande fram & tillbaka vilket slutade med en date, sen kunde vi inte släppa varandra;). Vi vill ha 2 eller 3 om det är möjligt:). Namnförslagen håller jag för mig själv, men några har jag:). Vill satsa på något inom mode. Men så länge man är på resandefot är det svårt att satsa på något. När vi flyttar hem till Sverige får jag göra karriär & Petter får vara hemmapappa;). Vill absolut ha hus, men det blir nog i framtiden. Om 5 år tror jag att vi fortfarande är ute i fotbollsvärlden, beroende på hur allt går ev. ett till barn:). Utbilda mig vill jag absolut göra men det är något som jag kommer ta tag i efter bebben:). Länder jag besökt Holland, Danmark, Tyskland, Belgien, Grekland, Turkiet, Thailand, Bulgarien & Seychellerna tror det var alla. Sämsta semesterorten är nog Bulgarien. Väljer lyx & budget, mixen är det bästa. Det är olika vet faktiskt inte.


Postat av: cazz

vad gick du för gymnasie? hur mycke vägde du innan du blev gravid och hur lång e du? har du gått upp mycke under din graviditet?

Hej Cazz:). Jag gick estetiska linjen inriktning dans. Jag vägde kring 49 kg är ca: 1,60. Har gått upp ca: 8 kg. Men som sagt det är olika från person till person.
Postat av: Sandra

Hur fick du jobbet på Zara? Var det kul och vad gjorde du där, jobbade du i butiken eller typ på lagret? Varför slutade du där? :)


Hej Sandra:). Jag sökte jobb där & fick det. Jag trivdes bra & hade bra arbetskompisar. Jag jobbade i butiken & hade ansvar för ungdomsavdelningen (TRF). Slutade pga att jag inte kunde ta semester över jul. Plus att jag blev gravid i den svängen. Tror inte Zara är det mest passande jobbet då man väntar barn. Det är rätt så fysiskt krävande jobb.
Postat av: Malin
Hej!Tycker du är jätte fin i din nuvarande hårfärg, men såg några (gamla bilder?) när du var blond.. Vilken är din naturliga hårfärg och vilket trivs du bäst i? Kul att ha hittat till din blogg!

Kram


Hej Malin:). Tackar så mycket:). Skulle nog säga att jag har råttfärgat hår om det säger dig något, mörkblond:). Ingen rolig färg. Men jag trivs bäst i inte för mörk & inte för ljus något mittemellan:). Lite flummigt svar men hoppas du förstår vad jag menar:).


Postat av: Kajsa
Hej! även jag är nu på din blogg :) och jag undrar: Har du planerat att föda i Holland? Hur fungerar du när du ska till barnmorska etc...? går du hos någon där nere? Kan du inte lägga upp såna "veckans mage" med bilder och förklaring hur det växer och står till hur du mår vecka för vecka osv?

Och slutligen vad har ni för namn förslag till prinsen/prinsessan? kommer ni överens om nåt namn eller tycker ni helt olika i så fall hur löser ni de? :)


Hej Kajsa:)

Jag vet inte ännu vart jag kommer att föda, men antingen här i Holland eller hemma i Skellefteå. Jag går till en barnmorska här nere funkar nog ganska lika som hemma i Sverige. Jag går på kontroll varje månad & ser så allt ser bra ut. Får se vad jag kan göra ska försöka ta mig tid att göra det, det var ett bra förslag;). Ja vi har några namn vi gillar & känner oss överens, men det håller vi för oss själva än så länge;). Hoppas du orkar hålla ut tills den lille/a kommer;).

Postat av: Isabel
Jag undrar vart du bott i Sverige? alltså var är du uppvuxen oså? Vad har du jobbat med tidigare? jobbar du inte nu, är du "hemma-fru"? :) Vet ni om de ska bli en pojke eller flicka? har ni några namnförslag?

Hur länge tror du att ni kommer bo kvar i Holland? Hur trivs du där? Hur är vädret? :9


Hej Isabel:)!

Jag kommer från en stad som heter Skellefteå & ligger i norra Sverige ca: 80 mil från Sthlm. Men flyttade till Sthlm efter jag tog studenten. Har jobbat på äldreboende & restaurang, trivdes riktigt bra på båda jobben;). Även gått en frisörutbildning, men har inte fastnat på det spåret. Just nu jobbar jag inte så man kan väll kalla det hemmafru eller arbetslös;). Vi ville inte veta könet så det blir en överraskning när h*n kommer. Vet inte eftersom min killes kontrakt går ut nu i sommar får vi se vart vi hamnar eller om vi stannar. Jag trivs bra här men saknar att bo i en större stad. Holland känns lite som Sverige är inte så stor kulturkrock. Vädret är inte det roligaste alla gånger, blåser mycket. Växlar sjukt snabbt man vet aldrig hur man ska klä sig. Kan vara strålande sol ena stunden till att bli värsta åskvädret. Men skulle nog ändå säga att det är bättre här en i Sverige.

Postat av: Rebecca
Ida.. Först måste jag bara säga - fan vilken snygg bild på dig :) sen kommer lite frågor jag funderar kring: vad har du för musik smak? Vilken artist/band är favorit? Vill du bo kvar i Holland hela livet? Om inte.,. Vart vill du flytta? Vart vill du bo i Sverige? Är du en små eller storstads flicka? Försökte ni få barn länge innan ni plussade?

Vilket ställe skulle du rekommendera alla att åka på semester till?


Hej Rebecca:) & tack så jätte mycket:). Jag gillar all musik! från Techno, till Pop, r&b, älskar gammal musik som Bob Dylan, Elvis osv. Nej vill inte bo här i Holland hela livet. Längtar tills vi flyttar hem till Sverige. Men när vi bor hemma kommer jag säkert längta tillbaka till då vi bodde utomlands, man är aldrig nöjd;). Vill bo i närheten av Sthlm & ha ett sommarhus hemma i Norrland. jag gillar båda, älskar alla möjligheter som finns i en storstad. men älskar lugnet i en småstad & särskilt i norr. Vacker natur & underbara platser där man bara kan finna lugnet. Komma bort från allt & bara få vara:). Det gick riktigt fort tog ca: en månad för oss att bli gravida. Finns bara ett ställe Seychellerna. Det är en paradisö inget ställe man åker till om man vill festa, shoppa osv. Det är bara sjukt vackert & fridfullt, nästa gång vill jag till Maldiverna;).

 

Hoppas ni är nöjda med svaren & bara att fråga vidare om ni undrar över något;). Är så trevligt att få kommentarer av er:)!. Nu ska jag göra det sista här hemma innan min familj kommer på besök, inte länge kvar ca 30 min;)! Önskar en trevlig kväll så ses vi sen.

Kramar!!!<3

 

#1 / / Kajsa:

Tack för svar! det var verkligen jättekul att läsa :) Bilden på dig ovan är super snygg!

#2 / / Emelie:

Roligt attläsa svaren! :-) Har ni fundera på vad ni ska köpa för vagn? Hur tänker ni kring den frågan? Är valet självklart? :-)

#3 / / Ida:

Kajsa: Men vad trevligt:)



Emelie: Vi har redan köpt vagn, är ett Holländskt märket som heter Joolz. Vi valde mellan Joolz & Emmaljunga, men vi tyckte Joolzen var mer praktiskt eftersom vi kommer att resa mycket & det är även en smidig stadsvagn:).