/ outfits /

Mode/trender/att passa in

(Gamla bilder från Holland)
Tänkte bara dela med mig av mina tankar så här på Torsdagskvällen. Att inspireras är kanske bland det bästa jag vet. & jag kan inspireras av allt, ett träd, en hand, vackert landskap, en snygg outfit (kille som tjej), vackra byggnader, ja allt mellan himmel & jord. Att följa en trend, att vara inne, eller ha dom rätta märkerna, det är frågan?. Det är lätt att följa en trend men det är en konst att klä sin kropp rättvist. Genom att följa trender eller att köpa den hypade jackan eller att köra på ett märke som man vet funkar känns ganska så intetsägande. Att våga klä sig i det man vill & att trivas i det man har på sig lyfter verkligen upp den som bär det & den bjuder på inspiration. Att veta vad man passar i för färger/former är inte det lättaste.
 
De som klär sig efter sin kropp får mig att öppna ögonen lite extra. Alla är vi unika för det finns bara en av dig/mig, så det gäller att framhäva det positiva sidorna & formerna av oss själva & göra det bästa av det man har;). Våga sticka ut eller inte sticka ut det som passar just en själv. Att klä sig till det bättre är för mig konst i sig. & jag tror att i oss alla bor en liten konstnär gäller bara att våga släppa fram den konstnären & låta den leva fritt.
 
Tänk så mycket roligare & inspirerande det skulle vara att gå ute på gatorna om man skulle våga vara sig själv lite mer. Skulle vara som att gå på värsta konstutställningen när man traskar runt på stan. & visst man kanske inte klär upp sig varje dag men då man vill så ska man våga lite mer, det är mitt nya måtto, våga vara mer av mig;).
Vilket jag kommer föra vidare till Henry, den gamla klyschan: du duger som du är! men så är det.
Detta kommer bli ett projekt som får växa fram, jag kanske upptäcker helt plötsligt att man klär sig eller är så som folk förväntar sig att man ska vara istället för att vara den jag vill vara. 
 
Läste någon stans en kvinna som hade intervjuat äldre människor som låg inför döden, om det var något dom ångrade i livet. & en av dom tingen som månag ångrade var att dom levde efter andras förväntningar av hur dom skulle agera & även att dom inte vågade vara lycklig mer. Så jag tror om vi vågar vara oss själva mer så blir vi lyckligare. Jag tror inte på långvarig lycka utan på konsten att fånga det lilla ögonblicket här & nu. 
 
Nä nu måste jag sluta känner att jag tappar syftet med detta inlägg, hoppas ni orkade läsa:)
God natt!
 
#1 / / Sandra:

Du har så rätt!
Kan känna att det är vissa saker som jag vill klä mig i som jag själv känner att jag är snygg i & känner mig bekväm. Men ändå står man där & tvekar å tänker "nej, tar det här neutrala så att jag inte sticker ut eller överglänser någon annan" det är så trist att behöva tänka så.när jag går ut & festar vill jag gärna klä mig i någon snygg klänning eller kjol. Dock så har vissa av mina vänner helst byxor & någons topp. & en gång när vi skulle ut fick jg höra " måste du ha klänning på dig, vi andra har ju byxor så det kanske du också kan ha så att du liksom inte överglänser, missförstå mig rätt".
Snäll som jag är så missförstod jag rätt men jag ade ju hellre velat ha min klänning!
Nej från & med nu ska jag fan ha ad jag själv vill ha på mig :D
Tack för ett peppande inlägg!!! :)