/ outfits /

Vill bara ha mer

Är så trött idag både i hjärna & kropp. Henry har blivit förkyld nu när han startat hos dagmamman (som vanligt). I natt vaknade han & var helt täppt i näsan så han fick sitt nässpray & sedan var han pigg. Var bara att stiga upp & låtsas att det var morgon. Vi satte oss & åt "frukost" & sen var det bara att hålla sig vaken. Så i morse blev det "typ" sovmorgon vi sovde till åtta. & jag kan inte ta hjälp av vädret för att vakna till liv, då det är grått, kallt, blåsigt & regnigt ute. Skulle helst vilja dra täcket över huvudet & vakna när våren är här. En vilostund i soffan framför en gammal klassiker Pretty woman skulle inte vara fel. Men har istället fastnat framför datan & fixat här hemma. Är som att hemmet aldrig tar slut, eller det tar aldrig slut. Fylls alltid på med uppgifter särskilt då jag ärft städgenen av min mor;).
 
Men det jag skulle komma fram till i detta inlägg är: nu när jag suttit framför datan & gått igenom tiden från innan Henry kom till världen & fram till nu. Kan jag inte annat än längta tills den dagen då vi blir en till i denna familj. Trots sömnlösa nätter, envishet, stora beslut, osäkerhet, kärlek, oro, lycka vill jag bara ha mer. Men den känslan jag inte vill ha mer av är oron den kan vi gärna ta bort från föräldraskapet. Har aldrig ansett mig själv som den oroliga typen men sen vi fick barn har jag oroat mig från allt till ingenting blivit otroligt rädd om livet. Så jag ska jobba med min oro från & med idag & tänka på att man inte kan påverka allt & att det gäller att göra det bästa av livssituationerna man kommer i. Till nästa familjemdlem kommer till världen ska jag tänka på att oron inte hjälper utan den hämmar en istället. Så jag ska njuta mer & tänka mindre på saker jag inte kan påverka. 
 
Lite trötta Tisdagsfunderingar;)
 
 
 
#1 / / Emma:

Hej!

Wow säger jag bara, du satte pricken över i:et, känner igen mig så mycket i det du skriver om oro och längtan till nästa familjemedlem kommer.
Min son är jämngammal med din, (född sept).
Denna oro som dyker upp titt som tätt, att en liten plutt kan förändra så mycket i ens liv, men visst är det fantastiskt.

Tack för en mysig blogg.

Kram Emma

#2 / / Idan:

Vad skönt att det finns fler som känner igen sig, ja det är helt galet fantastiskt <3! Men då får vi jobba med våran oro;)

#3 / / Ebba:

Henry är så himla fin. Blir verkligen glad när jag får se bilder på honom trots att jag varken känner dig eller honom, konstigt det där, haha. Men hans glädje sprider sig :) Kan verkligen förstå den oron man känner inför sitt/sina barn.
Men jag kan faktiskt tänka mig att den där oron om att man är rädd för precis allt släpper när man skaffar sig två barn. För då vet man att dem senare i framtiden även kommer kunna hjälpas åt och ta hand om varandra :)
Funderar ni på att skaffa ett till? ;)

Ha en bra dag.

#4 / / Mamma:

Ja den där städgenen, den är besvärlig;-)! Och oro, Att oroa sig för det som kanske aldrig händer är slöseri med energi, prata allvar med dig själv om det. Jag har gjort det och gör det när jag slösar energi på oro och det hjälper:-). Längtar efter er och så kul att vi ses snart, synd att Petter inte kommer, hälsa honom och krama Henry från mormor. Kram goa fina dotter

#5 / / Johanna L:

Så fin Henry är, Ida! Och vilka ögonfransar!

#6 / / Katta:

Jag längtar också - typ oändligt mycket - efter en till :) Men jag har typ fått världens dödsångest sista tiden, som en oro för att inte finnas för Millie framöver typ. Jag försöker intala mig att det bara är att tänka positivt men ibland är det svårt att få bort all oro :/

Ha en fin dag!